Jak skutecznie rekrutować pokolenia X i Y - wskazówki z szkolenia

Jak skutecznie rekrutować pokolenia X i Y – wskazówki z szkolenia

Rekrutacja pokolenia X i Y – Podstawy szkolenia

Rekrutacja pracowników z pokolenia X i Y stanowi dla wielu pracodawców duże wyzwanie. Nie jest tajemnicą, że członkowie tychże pokoleń posiadają inny styl życia, inne oczekiwania, co wymaga od pracodawców odpowiedniego podejścia. Jak więc skutecznie rekrutować pokolenia X i Y?

1. Zrozum swoich przyszłych pracowników

Pierwszym krokiem w skutecznej rekrutacji członków pokolenia X i Y jest zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań. Członkowie tych pokoleń są bardziej świadomymi pracownikami, wiedzą czego oczekują od pracodawcy i potrzebują szczególnych warunków oraz możliwości, które pozytywnie wpłyną na ich satysfakcję z pracy. Oznacza to, że musisz zrozumieć jakie są ich priorytety, jaką wiedzę i umiejętności posiadają i jakie są ich aspiracje zawodowe.

2. Jakie wartości oferujesz?

Kolejnym ważnym aspektem jest zrozumienie czego pracownicy oczekują od twojej firmy. Czynniki takie jak elastyczny czas pracy, równowaga między pracą a życiem prywatnym, możliwość pracy zdalnej, realizacja projektów czy możliwość rozwoju, mogą się okazać niezbędne w przekonaniu członków pokolenia X i Y do przyjęcia oferowanej pracy.

3. Zastanów się nad pozyskiwaniem pracowników

Kluczowym elementem skutecznej rekrutacji jest odpowiednie pozyskiwanie pracowników. W tym celu warto wykorzystać kanały takie jak portale społecznościowe, tematyczne blogi, fora dyskusyjne czy strony poświęcone pracy. Ważne jest, aby wiedzieć jakie media społecznościowe są najbardziej popularne wśród członków pokolenia X i Y i w jaki sposób można je wykorzystać do pozyskiwania pracowników.

4. Zastosuj nowoczesne techniki rekrutacji

Techniki rekrutacji, takie jak weryfikacja online czy wywiad wideo, mogą być skutecznym narzędziem w wyodrębnieniu najlepszych kandydatów. Mogą one zapewnić pracodawcy możliwość zbadania zainteresowania i predyspozycji kandydata oraz jego kompetencji bez konieczności fizycznego spotkania.

5. Użyj języka młodego pokolenia

Język, którego używasz w rekrutacji, ma znaczenie. Członkowie pokolenia X i Y zazwyczaj preferują bardziej przystępny i zabawny język, który zawiera kolokwialne wyrażenia i hasła. Dzięki temu jesteś w stanie dotrzeć do bardziej wymagających i młodych pracowników.

6. Korzystaj z presji grupy

Członkowie pokolenia X i Y są bardziej wrażliwi na presję grupy niż inne pokolenia. W związku z tym, warto wykorzystać tę cechę i stworzyć miejsce, gdzie kandydaci będą mogli spotkać się z innymi kandydatami i porozmawiać o pracy. Dzięki temu, wybrani kandydaci będą mieli okazję poznać innych ludzi w trakcie procesu rekrutacji, co może pozytywnie wpłynąć na ich zadowolenie z pracy.

7. Pamiętaj o wartościach firmy

Członkowie pokolenia X i Y są bardzo wrażliwi na wartości firmy. Oznacza to, że warto naciskać na te wartości w trakcie rekrutacji. Używając słów takich jak „współpraca”, „dzielenie się”, „integralność”, „uczciwość”, „zaufanie” itp., możesz wyodrębnić cenione wartości twojej firmy.

8. Otwórz się na nowe pomysły

Młode pokolenia często są bardziej otwarte na nowe pomysły. Jeśli szukasz nowych, świeżych pomysłów na rozwinięcie twojej firmy, kandydaci z pokolenia X i Y będą w stanie Ci w tym pomóc. Jeśli udzielisz im miejsca do wyrażania swoich pomysłów i propozycji, mogą one okazać się przydatne w tworzeniu nowych rozwiązań.

9. Dbaj o przejrzystość

Kandydaci z pokolenia X i Y są często zainteresowani tym, jak pracodawca zarządza swoją firmą. Oznacza to, że powinieneś dostarczyć im jasnych i przejrzystych informacji dotyczących twojej firmy. Bernd, CEO firmy HRtech, wyjaśnia: „Kandydaci szukają przyjaznego środowiska, dlatego ważne jest, abyś zapewnił im jasne informacje i informacje zwrotne”.

10. Stwórz atrakcyjne środowisko pracy

Ostatnim elementem skutecznej rekrutacji członków pokolenia X i Y jest stworzenie przyjaznego i atrakcyjnego środowiska pracy. Kandydaci chcą czuć, że są doceniani i że ich praca jest ceniona przez pracodawcę. Oznacza to, że powinieneś umożliwić im otrzymywanie informacji zwrotnych, doceniać ich wysiłek i pozwalać im na samorealizację.Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie angażować pokolenie X i Y w rekrutacje, to kliknij w link na końcu tego tekstu, aby odkryć wskazówki z naszego szkolenia : https://magdaczyz.pl/szkolenia-kadry-zarzadzajacej/.