Dobre przykładowe briefy reklamowe
Brief reklamowy to dokument służący do przekazania agencji reklamowej pomysłów i informacji o produkcie, marce lub kampanii. Dokument powinien być skonstruowany z prostotą, tak aby agencja łatwo mogła zrozumieć szczegóły.
Zawartość dobrego briefy reklamowego, przykłady
Dobry brief powinien zawierać istotne informacje o firmie, rynku docelowym i kluczowych celach, aby agencja mogła stworzyć najbardziej efektywną reklamę dla firmy. Brief reklamowy przykłady powinien zawierać istotne informacje o firmie, rynku docelowym i kluczowych celach, aby agencja mogła stworzyć najbardziej efektywną reklamę dla firmy. Dobry brief będzie zawierał następujące informacje:
-Rynek docelowy.
-strategia i pozycjonowanie marki
-korzyści i cechy produktu
– Podsumowanie tła, misji i kluczowych celów firmy.
– Informacje o rynku docelowym i demografii (np. grupa wiekowa).
– Szczegóły dotyczące wszelkich istniejących kampanii reklamowych obecnie prowadzonych lub planowanych.
– Zarys media mix, które będą wykorzystywane do promowania kampanii (np. telewizja, radio lub online).
Błędy podczas pisania briefu reklamowego, przykłady
Brief jest zbyt długi i zawiera niepotrzebne informacje.
– W briefie nie ma wyraźnego wezwania do działania.
– Brief nie zawiera żadnych badań lub dowodów na poparcie twierdzeń zawartych w reklamie.
– Nie podało się wystarczających informacji, aby agencja mogła wykonać dobrą pracę.
– Brief jest zbyt niejasny lub ogólny, więc nie daje agencji pojęcia o tym, czego chcesz.
– Nie daje się wystarczająco dużo czasu na napisanie briefu (np. jeśli termin jest na poniedziałek rano, ale potrzebuje się czegoś do piątku wieczorem).
– Brief jest zbyt długi lub zbyt krótki.
-Nie zawarło się wszystkich informacji, których agencja potrzebuje do stworzenia udanej kampanii.
Jak powinien wyglądać brief reklamowy, przykłady
Brief powinien być prosty i łatwy do odczytania. Struktura dokumentu powinna być spójna z wytycznymi marki klienta i jego identyfikacją wizualną. Agencja reklamowa wykorzystuje ten dokument do stworzenia kampanii reklamowej, która skutecznie komunikuje kluczowe przesłania, tematy i korzyść lub usługi. Agencja reklamowa wykorzystuje ten dokument do stworzenia kampanii reklamowej, która skutecznie komunikuje kluczowe przesłania, tematy i korzyść lub usługę. W briefie powinny znaleźć się następujące informacje:
– Krótki przegląd marki klienta i jej aktualnej pozycji na rynku.
– Profil docelowych odbiorców (jacy są).
– Kluczowe przesłania/tematy/korzyści, które należy przekazać za pomocą kampanii.
– Konkurencja (co robią inne marki?)